امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با حال و هوای روزهای انقلاب در کتابخانه آیت الله عطاردی


به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه های متنوع فرهنگی  با حال و هوای روزهای انقلاب در کتابخانه آیت الله عطاردی شهرستان قوچان  انجام شد.

مسئول کتابخانه آیت الله عطاردی با اعلام این خبر گفت:به یاد روزهای انقلاب و برای پاسداشت آن روزهای به یاد ماندنی برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان انجام شد که از جمله این برنامه های می توان به آذین بندی کتابخانه،برگزاری نمایشگاه کتاب  با موضوع انقلاب اسلامی،  برگزاری جشن انقلاب ،مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب و جمع خوانی برای کودکان برگزار شد.

محمدیان افزود:با حضور پرنشاط  اعضای کودک و نوجوان جشن انقلاب در کتابخانه آیت الله عطاردی برگزار شد و کودکان با خواندن سرودهای انقلابی یاد و خاطره روزهای انقلاب را گرامی داشتند.

در ادامه برنامه با هدف آشنا کردن کودکان با روزهای انقلاب  جمع خوانی کتابهای سحرگاهان همافران اعدام می شوند و برادرت راصدا کن نوشته نادر ابراهیمی از کتابهای قصه های انقلاب برای کودکان و نوجوانان با حضور اعضا کودک و نوجوان انجام شد .

در پایان مراسم به برندگان مسابقه نقاشی به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.

.

 

 

دهه فجر فاطمی در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهرستان قوچان برگزار شد


به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان. دهه فجر فاطمی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره ) با برنامه های متنوع اجرا شد .

خجسته  با اعلام این خبر افزود:در فضای معنوی فاطمی چهلمین سالگرد دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با آذین بندی کتابخانه آغاز شد  

سپس "بسته فرهنگی چهل سالگی انقلاب " در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهرستان قوچان نصب گردیده و همچنین کتابهای موجود کتابخانه درباره انقلاب اسلامی ایران در معرض نمایش اعضاء و مراجعین قرار گرفت .

خجسته در ادامه افزود: تابلوی اعلانات کتابخانه حال و هوای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی  را به خود گرفت . همچنین مطالب درباره انقلاب و صنعت نشر و درباره نظریه شش تن اندشمند غربی درباره انقلاب در کتابخانه امام خمینی (ره) قوچان نصب گردید.

در ادامه برنامه ها جوایز برندگان مسابقه نقاشی  هشتمین دوره  جشنواره کتابخوانی رضوی در یک مراسم باشکوه همراه با میوه و شیرینی و نهار به برگزیدگان اهداء شد

خجسته سپس افزود: در آخرین روز دهه مبارک فجر مسئول کتابخانه به اتفاق جمعی از اعضای فعال کتابخانه در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن شرکت نموده و یاد و خاطره 22 بهمن را گرامی داشتند.

 

برگزاری نشست کتابخوان مدرسه ای در دل طبیعت زیبای برفی

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی قوچان ,به همت خانم مینو رمضانیان کتابدار کتابخانه آقا نجفی قوچان  نشست کتابخوان مدرسه ای در دل طبیعت زیبای برفی دبستان  روستای شمخال به مناسبت دهه فجر برگزار گردیددر این نشست ابتدا خانم رمضانیان دانش آموزان را با وقایع بهمن 57 و پیروزی انقلاب اسلامی و 40 سال عمر با برکت انقلاب و پیشرفتهای ایران اسلامی آشنا کردند و سپس دانش آموزان به معرفی تعدادی کتاب پرداختند.

مینو رمضانیان  کتابدارکتابخانه  آقانجفی  قوچان ضمن بیان مطلب فوق در ادامه   این نشست کتابخوان  مدرسه ای که در روستای زیبای شمخال ببرگزار گردید در این نشست کتابهای ذیل معرفی شدند:

"نماز سبز" نوشته حمیدرضا شاه آبادی/ارائه توسط تیمور جهانپرور

شب آخر ماه رمضان در مسجد قبا ، آقای مفتح اعلام می کنند که فردا نماز عید فطر را در تپه های قیطریه برگزار می کنیم . صبح روز عید جمعیتی از جوانان و مردم به سمت قیطریه به راه می افتند . نماز را در تپه های قیطریه برگزار و دکتر مفتح و دکتر باهنر هر کدام خطبه ای را ایراد میکنند....

"حضرت یوسف" نوشته مریم شادمان/ارائه توسط ستایش شریف زاده

یوسف پسر کوچک یعقوب نبی و نور چشمان اوست . برادران به او حسادت کرده و او را به چاهی خارج از کنعان ( محل اقامتشان) انداخته و لباس خون آلود او را به پدر داده و یادآور شدند که گرگ او را خورده است .

کاروانی از تجار که از آنجا عبور میکردند یوسف را یافته با خود به مصر برده و او را به عزیز مصر فروخته اند . ..

"مادر مادر است" نوشته شانکار / ارائه توسط ابواضل رایک

داستان در مورد پسرکی است که سنجاب و بچه اش را در جنگل می بیند و سنجاب مادر را اسیر می کند و بعد از مدتی دلش به حال بچه سنجاب می سوزد و مادرش را در کنار لانه اش آزاد میکند.

"محله میکروب خان" نوشته سعید هاشمی/ارائه توسط الینا جعفرنژاد

کتاب در مورد میکروبها است و به بچه ها پیشنهاد میکند بهداشت دهان و دندان و دست وصورتشان را رعایت کنند.

"بزک سر به هوا" نوشته فریبرز لرستانی / ارائه توسط ستایش خانی

بزک سر به هوا به صورت شعر است که در آن بزک به دلیل بازیگوشی گم می شود.

"همه میتونن خلاق باشن" نوشته زهرا جهانبخش / ارائه توسط امیرحسین  جعفرنژاد

در این کتاب بچه ها با انواع بازیهای مختلف که باعث افزایش دقت و تمرکز می شود آشنا می شوندو می توانند در انجام بازیها خلاقیت به خرج دهند

ارائه گزارش رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درباره دستاورد های کتابخانه های عمومی در جمع اصحاب رسانه

       

   به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان  قوچان، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در جمع اصحاب رسانه استان به ارائه دستاوردهای چهل ساله اداره کتابخانه های عمومی پرداختند.

کاروان رسانه انقلاب خراسان رضوی که با هدف انعکاس دستاوردهای انقلاب در شهرستان‌های خراسان رضوی صبح امروز به شهرستان قوچان سفر کرده بود، در محل سالن اجتماعات فرمانداری و با هدف مطالبه گری و پاسخ مسئولین تشکیل جلسه داد که در این جلسه  رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز به ارائه دستاوردهای انقلاب در حوزه کتابخانه های عمومی پرداختند.

قاسمی مهمترین دستاورد انقلاب را استقلال  نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1388 دانست که به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و مستقل در حوزه مدیریت کتابخانه های عمومی می باشد.

 

قاسمی  افزود: قبل از انقلاب نخستین کتابخانه عمومی در سال 1340 در پارک شهر تهران افتتاح شد که در سال های 13476 و 1347نیز تنها دو باب کتابخانه عمومی در شهرستان به بهره برداری رسیده بود که بعد از انقلاب به 5 باب کتابخانه نهادی و 3 باب کتابخانه مشارکتی و در مجموع به 8 باب رسیده است که بیش از 300 درصد رشد داشته است. در باب سرانه عضویت چنانچه در یکی از کتب ذکر شده قبل از انقلاب مراجعه به کتابخانه ها حدود 20 نفر ذکر شده که در حال حاضر به 4000نفر رسیده است. همین طور در سرانه منابع نیز حدود 60000نسخه کتاب در حال حاضر در کتابخانه های عمومی شهرستان موجود است.

 

 

برپایی نمایشگاه کتاب و آذین بندی کتابخانه امام خمینی (ره)


به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان،دهه مبارک فجر در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) با آذین بندی کتابخانه آغاز شد.


فاطمه خجسته مسئول کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) بیان داشت : به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) آذین بندی شد و همچنین کتب انقلاب اسلامی ایران در معرض نمایش بازدید کنندگان عزیز قرار گرفت و علی شکفته عضو شورای اسلامی شهرستان قوچان از کتابخانه فوق الذکر بازدید نمودند.