امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید.

دومین جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی قوچان و باجگیران در محل فرمانداری برگزار گردید.

به مناسبت چهلمین سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور نمایشگاه کتاب برگزار گردید.


به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و ستاد نماز جمعه و نیز همراهی مسئول محترم امور فرهنگی شهرستان ، نمایشگاه کتاب  در روز پنجشنبه مورخ 3/5/98 در محل باغ ملی برگزار گردید. در این برنامه که به مناسبت  چهلمین سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور برگزار شده بود آثاری از کتاب و لوح دیداری شنیداری با موضوع نماز به عرصه نمایش گذاشته شد. همچنین مسابقه نقاشی با موضوع نماز در حاشیه نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان برگزارشد. این برنامه به همت کتابداران محترم آقای قنبری و آقای حسنی به مدت سه ساعت در باغ ملی شهرستان برگزار گردید.  



مسئول کتابخانه بنت الهدی از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی درماهی که گذشت خبر داد.

 



گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان برنامه متنوع فرهنگی  ،در کتابخانه عمومی بنت الهدی  صدر،توسط خانم مریم السادات امیر ارجمندی مسئول  این کتابخانه برگزار گردید

.

مریم السادات امیر ارجمندی  درباره این برنامه  بیان کرد : با برگزاری جلسه قصه گویی،جمع خوانی،نمایشنامه خوانی ،شعر خوانی و نشست کتابخوان کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی دعوت کرد.

 

وی با تاکید  به اهمیت قصه گویی برای کودکان افزود:کمک به اعتماد به نفس کودک و پرورش قدرت بیان؛عواطف و افکار و ایجاد علاقه به ادبیات و کتابخوانی از ویزگی های است که بواسطه شنیدن قصه در کودکان رشد می کنند .

 



نشست جانورشناسی با کودکان وقصه گویی با موضوع حیوانات در کتابخانه آقا نجفی قوچان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی قوچان، در آخرین هفته از تیر ماه نشست جانورشناسی با کودکان در کتابخانه آقا نجفی این شهرستان برگزار شد .

 

مینو رمضانیان کتابدار این کتابخانه هدف از برگزاری این نشست را آشنایی با حیوانات – حشرات – پرندگان و تاکید بر خوش رفتاری و دوست یابی با حیوانات و نحوه ی تغذیه ی حیوانات عنوان کرد . و همچنین خاطر نشان کرد که برگزاری این جلسات حس مسوولیت پذیری کودکان را پرورش خواهد داد .  

در این نشست که کودکان گروه سنی ب حضور داشتند ضمن هماهنگی قبلی تعدادی از کودکان حیوانات خانگی خود را به کتابخانه آورده و در مورد نحوه ی زندگی و تغذیه آنان با هم گفتگو می کردند .

در پایان کتاب خرسی که می خواست خرس باقی بماند برای کودکان خوانده شد .