امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

برگزاری نشست کتابخوان در قوچان


نخستین نشست کتابخوان در شهرستان قوچان در روز پنجشنبه 28/8/94 برگزار خواهد شد. از علاقه مندان به شرکت در برنامه به منظور به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده خودشان دعوت می گردد جهت کسب  اطلاعات بیشتر  با شماره 47236519 تماس حاصل فرمایند.
در هربرنامه ده نفر به مدت 10 دقیقه فرصت دارند تا کتاب مورد نظر خود را معرفی نمایند.

گزارش برنامه های هفته کودک کتابخانه های عمومی شهرستان

روز شنبه 18/7/94 روز کتاب و کودک: تقدیر از سه عضو کودک کتابخانه های عمومی شهرستان

زهرا رحیمی- هلیا اسدی-محمد طه براتی مقدم




برگزاری کلاس قصه گویی در کتابخانه امامت باجگیران


معرفی کتاب توسط  نویسنده کودک در یکی از مدارس ابتدایی


دیدار با آقای رازانی مؤسس کتابخانه عمومی امام خمینی(ره)

در یک روز کاری تماسی با کتابخانه برقرار شد و آقایی آن سوی خط اظهار کردند که قصد دارند یکی از تألیفات خود را به کتابخانه اهدا نمایند ایشان همچنین عنوان نمودند که مؤسس کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) هم بوده اند این مکالمه برای کارکنان کتابخانه بسیار جالب بود به این دلیل که پس از نزدیک به چهل و هشت سال مؤسس کتابخانه را پیدا نمودند به همین دلیل دیدار ملاقاتی با ایشان ترتیب داده شد و یک ملاقات صمیمانه در منزل شخصی ایشان ترتیب داده شدو اما معرفی ایشان و نحوه تأسیس کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) شهرستان به نقل از زبان خود ایشان:

آقای غلامحسن رازانی متولد 1304 در شهر قوچان می باشند ایشان عنوان می کردند در زمانی که من در وزارت فرهنگ سابق مشغول به کار بودم ادارات آموزش و پرورش، تربیت بدنی، اوقاف و ارشاد و هنر زیر مجموعه ی این وزارت بودند ما از این موقعیت استفاده کردیم و با توجه به اینکه جای خالی کتابخانه ی عمومی در شهرستان به شدت احساس می شد در سال 1343 نامه نگاریهایی را با ادارات مختلف برای تأسیس کتابخانه عمومی در شهرستان آغاز کردیم. در اثر مکاتبات درآمد مختصری از محل یک درصد شهرداری و فرمانداری وقت برای تأسیس کتابخانه اختصاص داده شد. در ابتدا مبلغ 12000تومان جمع آوری گردید که شهرداری قطعه زمینی در کنار باغ ملی(محل فعلی) برای این کار اختصاص داده شد ما متراژ را برای استان ارسال کردیم و آنها نقشه ساخت کتابخانه را برای ما فرستادند که از آنجایی که در مدت 3-4 ماه مبلغ ساخت را به بیست تومان رسانده بودیم بنده از آقای گل محمد گندمکار که معمار بودند صحبت کردم و گفتم دوست عزیز  ما فقط سی و شش تومان داریم و می خواهیم ساختمان کتابخانه عمومی را با همین مقدار پول بنا کنیم آیا شما می توانی این کار را انجام دهی ایشان نیز قبول زحمت فرمودند  و شروع کردند حتی بعد از ساخت مبلغ 16000تومان نیز بدهکار شدیم که جمعا کتابخانه با مبلغ 36000تومان ساخته شد. بعد از ساخت، کتابخانه به صورت هیأت امنایی و با حضور هفت نفر اداره می شد که یکی از اعضا سرهنگ بازنشسته ای بودند که بنده حضور ذهن نداریم فرد دیگری به نام حاجی مقدسی نیز از اعضای هیأت امنا بودند صبح ها فرزندانم کتابخانه را اداره مبی کردند و عصرها خودم .تا سال 1356 که بنده بازنشسته بودم زیر نظرخودم اداره می شدو بعد از بنده آقایی به نام جلالی جایگزین بنده بودند که بعد از آن اطلاعی از امور ندارم البته در ابتدای امر با نامه نگاری های ما حدود پنجاه عنوان کتاب از سازمان کتابخانه ها برای ما فرستادند و خود بنده نیز حدود هشتاد عنوان کتاب به امانت گذاشتم که بعدها که برای تحویل کتابهای خودم مراجعه نمودم عنوان کردند که آنان را نیز به ثبت رسانده اند و این یکی از خاطرات به یاد ماندنی من از کتابخانه بود کتابخانه در زمان شهردار وقت آقای حسنی صورت گرفت که ایشان همکاری بسیار خوبی را با بنده داشتند.

ایشان تا کنون دو کتاب نیز تألیف نموده اند یکی با عنوان غزوی احد و دیگری آداب و رسوم و فرهنگ عمومی شهر جدید(از تاریخ بنیاد قوچان به بعد) . البته استاد چندین دست نوشته آماده چاپ نیز دارند که در صورت حمایت از آثار ایشان به چاپ خواهند رساند.

تبریک شروع سال تحصیلی جدید

روز اول مهر روز بازگشایی مدارس ریاست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به همراه تنی چند از همکاران کتابخانه های عمومی به  مدارس  اطراف کتابخانه عمومی امام خمینی مراجعه و سال تحصیلی جدید را تبریک گفتند. در این دیدار ریاست اداره با تشریح خدمات و شرایط عضویت در کتابخانه های عمومی  نحوه همکاری مدارس با کتابخانه را نیز عنوان نمودند.