امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قوچان با افتتاح نمایشگاه کتاب به استقبال برنامه های هفته دفاع مقدس می رود

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان، به مناسبت هفته دفاع مقدس(هفته ی سراسر ایثار و شهادت) نمایشگاه کتابی برای بزرگداشت حفظ آثار و ارزشهای جنگ  وآشنایی اعضای کتابخانه با اهداف و آرمانهای دلاور مردان ایران زمین , مردانی که عاشقانه در مسیر رهروی از اسلام ناب از هیچ کوششی در یغ ننموده و جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند و در طول 8 سال  مردانه از سرزمین مادری خویش دفاع جانانه نمودند وحاضر نشدند یک وجب از خاک پاک ایران اسلامی را تقدیم بیگانگان نمایند.

هشت سال دفاع مقدس فرصتی بود تا نسل آهنین انقلاب اسلامی , در کوره حوادث جنگی سهمگین , سرخ و آبدیده شود . نسلی که در لحظات آغشته به خشم و التهاب و نفرت و اضطراب , آرام بود و در شب های سرنوشت ساز نبرد , سرشار از امید و عاطفه و ایمان و محبت .

 

به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی نشست کتاب خوان در ماه شهریور در کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قوچان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان، ششمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای به یاد و خاطره شهید مدافع حرم شهید محسن حججی درکتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قوچان روزپنج شنبه 23 شهریور ماه سال جاری برگزارشد

این نشست به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره مروج فرهنگ کتابخوانی شهید مدافع حرم شهید محسن حججی با حضور اعضای کودک و نوجوان فعال کتابخانه با مدیریت لیلا علی آبادی  و سپیده گرمه برگزار گردید.

اعضاء کودک و نوجوان کتابخانه ضمن آشنایی با زندگی و شهادت شهید مدافع حرم شهید محسن حججی به معرفی کتاب های خوانده شده خود پرداختند.

"فاتحان خرمشهر" / نویسنده : لیلا مرتضی پور , محمد علی خامه پرست /ارائه دهنده : فاطمه رحمانی (عضو کتابخانه و دانش آموز )

"دایره المعارف من درباره جانوران " / نویسنده : حسین الوندی /ارائه دهنده : محمد امین ملا فیلابی  (عضو کتابخانه و دانش آموز)

 "قصه های چوبی " / نویسنده :تیری کورتن /ارائه دهنده : علیرضا رحمانی (عضو کتابخانه و دانش آموز)

"عزیز پیامبر حضرت فاطمه (س) " / نویسنده : محسن ماجراجو /ارائه دهنده : فاطمه صیامی (عضو کتابخانه و دانش آموز)

"سیارات نزدیک " / نویسنده :یان گراهام /ارائه دهنده : یگانه ملا فیلابی  (عضو کتابخانه و دانش آموز)

"پی یر به دیگران کمک می کند " / نویسنده : انتشارات لرنز مترجم حسین فتاحی /ارائه دهنده : الهه آریان (عضو کتابخانه و دانش آموز)




اولین عنوان از بسته اقتصاد مقاومتی


عنوان: درس گفتارهای اقتصاد مقاومتی (تبیین نظریه اقتصاد مقاومتی)

نویسنده: عادل پیغامی
ناشر: سدید
تعداد صفحه: 486

طرح ایده اقتصاد مقاومتی و چارچوب‌ های کلان آن توسط رهبر معظم انقلاب، با توجه به اینکه ثمرۀ سال‌ ها غور در مبانی اسلامی، تجربۀ فعالیت اجرایی در سطوح مختلف مدیریتی نظام و نیز استفاده از نظرات کارشناسی شبکه‌ ای از نخبگان و صاحب‌ نظران کشور است، می‌ تواند فرصتی ارزشمند را در فضای علمی کشور رقم زند که طی آن با توجه به جایگاه ولی فقیه در کلان جامعه، زمینه برای حرکت پر شتاب مجامع علمی و آحاد اندیشمندان و صاحب‌ نظران فراهم گردد.کتاب حاضر، حاصل سلسله جلسات علمی- آموزشی اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اندیشه‌ های اقتصادی رهبر معظم انقلاب مد‌ظله‌العالی است که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و با حضور جمعی از دانشجویان اقتصاد برگزار گردیده و توسط پژوهشگران مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید به طور تخصصی مورد تدوین، بازبینی و تکمیل قرار گرفته و به عنوان نخستین متن آموزشی مدوّن پیرامون اقتصاد مقاومتی، گامی است برای تبیین علمی این نظریه در محافل دانشگاهی، تا زمینۀ نقد و اصلاح هرچه بیشتر این موضوع با همت اهالی اقتصاد فراهم گردد.این کتاب، دارای سیزده فصل می‌باشد که به بیان موضوعاتی چون: مفهوم اقتصاد مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری، رابطۀ اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی، تبیین دانشگاهی ابعاد اقتصاد مقاومتی، راهکار عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، الزامات نظریه‌پردازی در اقتصاد مقاومتی، تبیین حماسۀ اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد، راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، نقش اقتصاد تعاونی و بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی، جایگاه مبارزۀ سیستمی علیه فساد و رانت در حمایت از تولید ملی، مدیریت ارز در اقتصاد مقاومتی، اثر اجرای اقتصاد مقاومتی در عبور از تحریم، عملیات روانی و رسانه ای؛ بهترین ابزار در اقتصاد، بررسی طرح هدفمندی یارانه‌ها در اقتصاد ایران، و تبیین اقتصاد مستضعفین و پابرهنگان در اقتصاد ایران پرداخته است.

بسته مطالعه " اقتصاد مقاومتی"

با توجه به نقش کتابخانه های عمومی در فرهنگسازی میان مردم، مواردی که مرتبط با حوزه مقاومت اقتصادی از کلام رهبری استخراج می شود محورهای ذیل می باشد:

1-    مدیریت مصرف

2-    قناعت

3-    تولید ثروت حلال

4-    ترجیح مصرف کالای داخلی بر خارجی

5-    روحیه جهادی

6-    خودداری از اسراف

بر همین مبنا، هشت عنوان کتاب بر اساس محورهای ذیل، آماده معرفی شده که انشاء الله مورد استفاده قرارگیرد.(معرفی منابع در پست های بعدی)

از برندگان کتابخانه ای و شرکت کنندگان مسابقه نقاشی هفتمین دوره جشنواره رضوی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قوچان تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان

 به برندگان کتابخانه ای و شرکت کنندگان مسابقه نقاشی هفتمین دوره جشنواره رضوی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قوچان جوایزارسالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اهداء گردید  .

عفت مشعوف مسئول کتابخانه امام خمینی  (ره) با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در چهار سطح کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و خانوادگی و در دو بخش مکتوب و آنلاین برگزار شد.که در بخش کودکان با  استقبال گسترده ای در کتابخانه امام خمینی مواجه شد.

مشعوف ادامه داد :تقدیر از برندگان کتابخانه ای و شرکت کنندگان مسابقه نقاشی با همکاری کانون فکری پرورشی کودکان و نوجوانان در محل کانون پرورش فکری برگزار شد. دراین مراسم برنامه های متنوعی از جمله اجرای موسیقی محلی توسط نوجوانان و همچنین قصه گویی توسط خانم سیما خوشخو برنده جشنواره قصه گویی و خانم خسروی اجرا شد و در پایان به برندگان مسابقه جوایزی اهدا شد.