امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

آوای مهر کودکی در کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان شنیده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان  قوچان، در روز جهانی و هفته ملی کودک کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان با حضور کودکان و نوجوانان ، برنامه های فرهنگی و هنری متنوع برگزار کردند.

حضور اعضای اصلی انجمن کتابخانه های عمومی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قوچان

بهاره قاسمی رئیس اداره کتابخانه های عمومی  به همراه  آقای دکتر قامتی فرماندار قوچان و جمعی از مسئولین شهر در محل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در جمع کودکان حضور یافتند و ضمن تبریک روز کودک از زحمات مسئولین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قدردانی کردند.

جمع خوانی روز جهانی کودک توسط کودکان کتابخانه

16 مهر روز جهانی کودک , با شعار" هر کودک نشانی از خداست "کودکان در کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قوچان جمع خوانی کردند.

خجسته مسئول کتابخانه که در جلسه جمع خوانی حضور داشت گفت : کتاب امام و بچه آهو سروده محمد کاظم مزینانی از قصه های منظوم از 14 معصوم , جمع خوانی شد

خجسته ادامه داد: به مناسبت تقارن  محرم و هفته کودک این کتاب که درباره امام سجاد (ع) است جمع خوانی گردید .

کودکانی که  به طور نمادین یک روز کتابدار شدند.

روز 17 مهر به خاطر تشویق کودکان به کتابخوانی و ایجاد حس مسئولیت در کودکان، مسئولان کتابخانه های عمومی قوچان  یک کودک را به طور نمادین کتابدار کردند و از او خواستند به زبان کودکانه به تمامی مراجعین خوش آمد گفته و هفته ملی کودک را به کودکان تبریک بگویند.

نصب پوستر هفته ملی کودک و تبریک روز جهانی کودک در کتابخانه ها

پوستر هفته ملی کودک سال 96 با شعار (هر کودک نشانی خداست) در تابلوی اعلانات کتابخانه های عمومی در معرض دید عموم قرار گرفت و همچنین تبریک روز جهانی کودک در قالب پوستر در بخش کودک کتابخانه ها نصب گردید.

برگزاری مسابقه نقاشی

به مناسبت هفته ملی کودک مسابقه نقاشی با موضوع محرم و کودک در کتابخانه های عمومی  شهرستان برگزار و با استقبال پرشور کودکان مواجه شد.

برگزاری مسابقه کاردستی در کتابخانه بنت الهدی صدر

برگزاری کارگاه کاردستی(ساخت فرفره های رنگی) توسط خانم علی آبادی  و گرمه در 18 مهر ماه

کودکان عضو کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر برای ساختن فرفره های رنگی با استفاده از الگوهای رنگی به کتابخانه آمدند و برای انجام این کار شور و شوق زیادی در کودکان ایجاد شده بود و همه از انجام کارشان لذت بردند.

برپایی نمایشگاهی از نقاشی و کاردستی های اعضا

بعد از برگزاری مسابقات به مناسبت هفته کودک، کارهای کودکان از جمله نقاشی ها و کاردستی هایشان در معرض نمایش اعضای کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قرار گرفت

بازدید مدارس از کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر

بازدید کودکان پیش دبستانی  شهید داوودی از کتابخانه در 19 مهر ماه که کتابداران کتابخانه (خانم گرمه و خانم علی آبادی) به معرفی کلی کتابخانه وبخش کودکان جهت آشنایی و دوستی کودکان با کتاب و کتابخانه ,پرداختند

بازدید از موزه

به مناسبت هفته کودک و روز کودک ،محیط زیست و میراث فرهنگی ،به منظور آشنایی کودکان با تاریخ و فرهنگ شهر ،تعدادی از اعضا کودک سه کتابخانه امام خمینی (ره)،آیت الله آقا نجفی قوچانی و بنت الهدی صدر از موزه مردم شناسی شهرستان بازدید کردند.

تقدیر و تشکر از مسئول و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قوچان

تقدیر و تشکر از همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بابت زحمات بی دریغشان در همراهی اجرای برنامه ها توسط رئیس محترم اداره کتابخانه های قوچان  بهاره قاسمی و سایر کتابداران

اجرای جلسه قصه گویی در مهد کودک و اهدای مجلات کودک به مهد کودکها

به مناسبت روز کودک جلسه قصه گویی در مهد کودک برگزار و با استقبال کودکان مواجه شد.

محمدیان مسئول کتابخانه امام خمینی (ره) با ،با حضور در مهدکودک ضمن اجرای قصه گویی توضیحاتی درباره اهمیت کتابخوانی و نحوه عضویت در کتابخانه های عمومی را برای کودکان بیان کرد و از آنها برای عضویت در کتابخانه دعوت کرد.در پایان به کودکان یک جلد مجله و کتاب اهدا شد.

برپایی نمایشگاه کتاب مخصوص کودکان

نمایشگاه کوچکی از کتابهای کودکان در محل کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) برگزار و کتابها در معرض دید کودکان در بخش کودک کتابخانه قرار گرفت.

 

معرفی کتاب




اسلام و اصلاح الگوی مصرف

نویسنده: علی اکبر کلانتری
ناشر: بوستان کتاب قم
تعداد صفحه: 344

با توجه به شکل پذیری رفتار فردی و اجتماعی مردم از دین و تاثیر ملموس و انکار ناپذیر آموزه‌های دینی بر کم و کیف مصرف بررسی و کاویدن آن از این نگاه نیز دارای اهمیت فراوان است.
این کتاب در نگاهی کلی و فراگیر مصرف آحاد جامعه را در سه بخش ضروریات، رفاهیات و تحملات مورد مطالعه قرار می‌دهد. این مطالعه نشان می‌دهد توجه بسیاری از مردم به تجملات بیش از ضروریات است.
بدیهی است ریشه یابی این کاستی بزرگ و شناخت علل آن بدون مطالعات و کاوشهای همه جانبه میسر نیست ولی بی گمان عدم تبیین آموزه‌های دینی در این باب یا تبیین ناکافی بلکه تفسیر نادرست برخی از آن‌ها از مهم ترین علل این امر است.
این کتاب پژوهشی سعی دارد موصوع مصرف را بر اساس نصوص معتبر دینی و با نگاهی نو و فراگیر و منطبق بر نیازها و واقعیات زمانه مورد تحلیل و بررسی قرار دهد و بدین ترتیب به تبیین یکی از نیازهای مهم جامعه یعنی اگلوی مصرف در عرصه‌های مختلف و از نگاه دین کمک نماید.

برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و بازدید اعضای انجمن از کانون پرورش فکری کودکان

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی  با حضور فرماندار محترم  و اعضای اصلی انجمن کتابخانه های عمومی برگزار گردید و پس از آن اعضای انجمن به مناسبت هفته ملی کودک از محل کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان بازدید کرده و از نزدیک با کودکان دیدار و گفتگو نمودند.