امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

فلسفه وجود انجمن کتابخانه ها توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است


به گزارش روابط عمومی فرمانداری قوچان، با حضور علیرضا قامتی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان ، سید مسعود یاوری معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولین عضو انجمن جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان با موضوع بررسی ایجاد کتابخانه عشایری در مدرسه بهار خبوشان، برنامه ریزی جهت مراسم تجلیل از فعالان کتاب در سطح شهرستان و توسعه کتابخانه بنت الهدی در محل کتابخانه مرکزی قوچان برگزار شد

 
فرماندار قوچان در این جلسه با بیان این مطلب که فلسفه وجود انجمن کتابخانه ها توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است گفت: جامعه ای می تواند به پیشرفت و تعالی دست یابد که بر رویکرد های فرهنگی و سطح مطالعه خود توجه ویژه ای داشته باشد.
وی ادامه داد: هر چه در خانواده ها و مجامع فرهنگی و آموزشی غنای فرهنگی و کتابخانه ای و مطالعاتی افزایش یابد، طبیعتا در توسعه همه جانبه آن خانواده و جامعه نیز اثر به سزایی خواهد گذاشت.
علیرضا قامتی ضمن تقدیر از توجه ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری قوچان به امر کتابخانه و کتابخوانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون میزان مبلغ و منابعی که شهرداری و شورای شهر در اختیار اداره کتابخانه های شهرستان قرار داده است، تقریبا بالغ بر 10 برابر کل اعتباراتی است که در سال گذشته به این اداره پرداخت شده است.
وی بر افزایش سطوح کتابخانه ها در سطح شهرستان قوچان تاکید و تصریح کرد: ارزش این کار کمتر از ساختن یک بیمارستان و مدرسه نیست، زیرا پرورش فکر می تواند توسعه را در بر داشته باشد و می تواند با افزایش مکتوبات و منابع مطالعه ای کمک شایانی به به رشد فکری و علمی دانش آموزان شهرستان داشته باشد.
رئیس انجمن کتابخانه های قوچان یکی از شاخصه های اصلی فرهنگی هر شهرستان را داشتن کتابخانه هایی مجهز و زیر ساختی دانست و اظهار داشت: مدیران باید با نگاه توسعه فرهنگی جهت رشد فکری در سطح شهرستان به این مقوله ورود پیدا کنند و از منابع خود در جهت توسعه و رشد و تعالی کتابخانه ها استفاده کنند.
 در پایان این جلسه فرماندار قوچان از بخشهای مختلف کتابخانه مرکزی شهرستان بازدید کرد.

مشاعره به مناسبت زلزله غرب کشوردرکتابخانه عمومی بنت الهدی صدر شهرستان قوچان

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان، به  مناسبت زلزله غرب کشور شعر در مشاعره اعضای کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر حالت غم گرفت

فاطمه خجسته در خصوص این برنامه بیان داشت : در چهارمین روز هفته ی کتاب درکتابخانه مسابقه مشاعره اجرا گردید, و به مناسبت همدردی اعضای کتابخانه با هموطنان مناطق زلزله زده از شعر ها غم پاشید

در آغاز برنامه اعضای کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قوچان با هموطنان مناطق زلزله زده همدردی نمودند و برای شادی روح در گذشتگان دعا کردند. 

دومین روز هفته کتاب با برنامه های شاد در کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قوچان رنگ و بوی محبت گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان، مسابقه نقاشی با چشمان بسته روی وایت برد در کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قوچان برگزار شد

لیلا علی آبادی در خصوص این برنامه بیان داشت : در دومین روز هفته ی کتاب درکتابخانه دو برنامه اجرا گردید, ابتدا با بازی کلمه سازی شروع شده و در ادامه مسابقه نقاشی با چشمان بسته روی وایت برد اجرا شد که با استقبال و حضور  پر رنگ کودکان عضو کتابخانه مواجه گردید.

اولین روز هفته کتاب با نشست کتابخوان کتابخانه ای در کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قوچان رنگ و بوی عشق گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان، هشتمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای به مناسبت هفته کتاب درکتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قوچان روز شنبه 20 آبان ماه سال جاری برگزارشد

این نشست به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب با حضور اعضای کودک و نوجوان فعال کتابخانه با مدیریت و همراهی فاطمه خجسته برگزار گردید.

اعضاء کودک و نوجوان کتابخانه به معرفی کتاب های خوانده شده خود پرداختند.

"معصومین علیه السلام و کودکان" / نویسنده : ابوالفضل هادی منش /ارائه دهنده : فاطمه رحمانی (عضو کتابخانه و دانش آموز )

"قصه هایی برای دختران  " / نویسندگان  : درک هال , الیس ماریس , لوئیزا سامرویل /ارائه دهنده :فاطمه قائدی  (عضو کتابخانه و دانش آموز)

 "کتی خودش غذا می خورد " / نویسنده :تاکه ای شی تارو /ارائه دهنده : زهرا شالگدیان (عضو کتابخانه و دانش آموز)

"پادشاه کوتوله و چهل درد سر بزرگ" / نویسنده : مهدی میر کیانی/ارائه دهنده : زهرا امامی(عضو کتابخانه و دانش آموز)

"چشم ها و گوش ها " / نویسنده :جوی کوالی/ارائه دهنده : سحر شالگدیان (عضو کتابخانه و دانش آموز)

"شهریار و شعر ترکی " / نویسنده : علی اصغر شعر دوست /ارائه دهنده :فاطمه خجسته (مسئول کتابخانه )

به مناسبت هفته کتاب دانش آموزان دبستان شهید داوودی از کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر شهرستان قوچان بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان، اولین روز هفته کتاب دانش آموزان پایه دوم و دو تا کلاس پایه ششم  دبستان شهید داوودی به همراه آموزگار و مدیر دبستان از کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر قوچان بازدید کردند و ضمن آشنایی با بخش های مختلف کتابخانه از شرایط عضویت کتابخانه نیز آگاه شدند . 

خانم سپیده گرمه وخانم  لیلا علی آبادی ضمن معرفی کتابخانه  , کتاب های کتابخانه را در اختیار دانش آموزان قرار دادند تا ساعتی به مطالعه بپردازند و از خواندن کتاب لذت ببرند  و دانش آموزان محیطی گرم و صمیمانه ای را در کتابخانه تجربه کردند