امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

با همت آقای حیدری سه نشست کتابخوان مدرسه ای در مدارس روستایی باجگیران برگزار شد.

نشست کتابخوان مدرسه ای ،مدرسه عشایری شهید نیکویی روستای قاچکانلو

نشست مدرسه ای در مدرسه شهید حسین زاده روستای امام قلی


برگزاری نشست هم اندیشی کتابداران روستایی و کتابداران کتابخانه های عمومی در کتابخانه آیت الله عطاردی




به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی ،با حضور کتابداران روستایی جلسه هم اندیشی  کتابداران در کتابخانه آیت الله عطاردی برگزار گردید،در این جلسه کتابدران ضمن  ارائه برنامه های خود در کتابخانه هایشان به بحث و گفتگو پیرامون خدمات کتابخانه و راهکارهای بهبود کیفیت خدمات کتابخانه های عمومی پرداختند.

برنامه های هفته کتاب کتابخانه آیت الله عطاردی به روایت تصویر

بازدید مهدکودک لبخند آرش و برگزاری مسابقه نقاشی در حاشیه این بازدیدبرگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب 
برگزاری نشست کتابخوان مدرسه ای در مدرسه جواد صبری
برپایی میز اهدا کتاب در کتابخانه

اهدا کتاب کمک درسی به مبلغ 5000000 ریال از طرف نمایندگی کانون با تلاش و پیگیری خانم علی آیادی
حضور در مدارس و معرفی کتابخانه های عمومی و خدمات آن

تفکر فلسفی درمدرسه ابتدایی ارغوان قوچان اجرا شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان،روز 27 آبان راس ساعت 11 صبح همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، مینو رمضانیان-کتابدار کتابخانه امام خمینی(ره) قوچان، در مدرسه ابتدایی دخترانه ارغوان حاضرشد.

هدف از این حضور، همخوانی و اجرای تفکر فلسفی به صورت عملی پیرامون کتاب «در برابر باد می ایستم» نوشته ویکی کاب از نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دانش آموزان بود .

پس از جمع خوانی کتاب، به دانش آموزان فرصت کافی جهت فکر کردن در باره مباحث کتاب داده شد . با بهره‌گیری از اندیشه‌های دانش‌آموزان، بحث و گفتگو ادامه یافت تا همه نظر و عقیده خود را درباره موضوع مورد بحث بیان کنند. سوالاتی که مرتبط با مفاهیم داستان بود، ابتدا توسط دانش‌آموزان مفهوم سازی شد وهر دانش‌آموز تعریفی درباره مفهوم مورد نظر در کلاس ارائه داد.

برای تحریک و برانگیختن دانش‌آموزان شرکت کننده در دوره ، دانش‌آموزانی که اندیشه‌ها، افکار و نظرات خود را عمیق‌تر و با دید وسیع‌تر بیـان می کردند و سوالاتی متفاوت، با دلیل و تمثیل مطرح می ساختند مورد تشویق قرار می گرفتند .

مبحث کتاب پیرامون باد بود و در پایان با ارائه کار عملی «ساختن فرفره» دانش آموزان در حیاط مدرسه به تفریح پرداختند .


برگزاری جلسه قصه گویی در کتابخانه عمومی آقانجفی

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی قوچان ,جلسه قصه گویی برای کودکان در کتابخانه آقا نجفی برگزار گردید.

حمیدرضا قنبری, مسئول کتابخانه آقانجفی  ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد به مناسبت هفته کتاب جلسه قصه گویی در کتابخانه عمومی آقانجفی برگزار گردید.در این جلسه کتاب قصه بزرگترین شغل دنیا  اثر هریت زیفرت توسط حمیدرضاقنبری مسئول کتابخانه برای کودکان خوانده شد،پس از پایان قصه خوانی با توجه به اینکه تعداد کودکان شرکت کننده ده نفر بود کتاب به ده صفحه  تقسیم و هریک از کودکان یک صفحه را با توجه با تصاویر با زبان کودکانه برای دوستانشان روایت کردند.