امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

گزارش نشست کتابخوان مردادماه

کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر

ارائه دهندگان:
1. محمد امین ملافیلابی: کتاب عکس یادگاری خانم مارمولک و قصه های دیگر نوشته مژگان شیخی نشر قدیانی
2. یگانه ملافیلابی: کتاب روزی بود و روزی نبود نوشته محمد میرکیانی نشر قلم
3. سوگند صبوری: قصه های شیرین کلیله و دمنه نوشته لطف الله داود نشر پیدایش
4. الهام تقی زاده: دختر آفتاب نوشته سهیلا بامیان نشر شقلیق
5. نازنین ابراهیم زاده: طالع بینی هندی نوشته سوترا سینگ تشر جامی
6. فاطمه خجسته: آن روزهای نامهربان نوشته فاطمه جلالوند نشر موزه عبرت

کتابخانه عمومی آیت الله آقانجفی قوچانی(ره)

ارائه دهندگان:
1. فاطمه غلام فرخانی: اخلاق عملی نوشته مهدوی کنی نشر فرهنگ اسلامی
2. ساجده دهقان: بابانظر نوشته مصطفی رحیمی نشر سوره مهر
3. پری جهانفر: مهتاب خین نوشته حسین بهزاد نشر فاتحان
4. زهرا غلام فرخانی: دختران آفتاب نوشته امیرحسین سیامکی نشر سروش
5. الهام ندیمی: خط در گرافیک نوشته فرید رزاقی نشر آینده سازان
6. ثریا حکیمی: شیفته خدمت نوشته مهناز میزبانی نشر مرکز اسناد

کتابخانه عمومی امامت باجگیران

ارائه دهندگان:
1. زهرا نیرومند: مروارید کویر نوشته مهدی وحیدی نشر براق
2. فاطمه فریبد: عصایی که مار شد نوشته بهروز رضایی نشر طلایی
3. مبینا ساوجبلاغی: خارپشت و لاک پشت نوشته طاهره خردور نشر پیدایش
4. امیرعباس فریبد: پیازی که گرمش بود نوشته محمدرضا شمس نشر پیدایش
5. ندا محمدخانی: اولین قلک من نوشته رضا رضایی نشر کتاب نشر
6. زیبا اسدی: آش نذری نوشته طاهره خردور نشر کتاب نشر

کتابخانه عمومی امام خمینی(ره)

این نشست با همکاری سرکار خانم شجاعی مقدم مدیریت محترم کانون پرورش فکری به صورت اختصاصی در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید.
ارائه دهندگان:
1. سیده کتایون اعظمی: کوثر آسمانی نوشته سمانه ابهامی نشر نیک بخت
2. نگین نامی نیک: زی زی و سیاره زمین نوشته لیلا خیامی نشر ضریح آفتاب
3. سامان ذکائیان: ماشینها نوشته شادی آل آقا نشر دانش
4. محمدرضا رشیدی: خرسی که می خواست خرس بماند نوشته یورگ آشتاییز نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
5. امیرمحمد رشیدی: شاهزاده و گدا نوشته مارک تواین نشر جامی
6. فائزه معرفتی: کنت مونت کریستو نوشته الکساندر دوما نشر توس

برگزیده شدن دو تن از کتابداران مجترم قوچانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

دو تن از کتابداران محترم شهرستان جناب آقای حمیدرضا قنبری مسئول محترم کتابخانه عمومی آیت الله آقانجفی قوچانی(ره) و سرکار خانم سپیده گرمه کتابدار محترم کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر جزو نفرات برتر شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی بخش خانوادگی می باشند. این جشنواره که توسط نهاد کتابخانه های عمومی در سطح کشور برگزار گردیده بود نتایج آن با همزمان با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)  اعلام گردید.

عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی استان



به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عضویت در کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی در روز یکشنبه مورخ 1395/5/24 رایگان خواهد بود.

برگزاری آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، عصر سه‌شنبه 19 مرداد، با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ فاطمه ذوالقدر عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی، طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی و حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ محسن پرویز، نایب رئیس انجمن قلم ایران و جمعی از مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در سالن همایش‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


در این مراسم از 8 خانواده منتخب و یک نفر از برگزیدگان هر استان (31 نفر) به همراه یک منتخب از شرکت‌کنندگان فارسی‌زبان خارج از کشور و 8 منتخب از کتابداران برگزیده به قید قرعه به عنوان نماینده کتابداران کشور، تقدیر شد.

حسن یوسفی از خراسان‌شمالی، فاضله صباحی از کرمان، طاها رفیعی و بهرام سلیمانی از چهارمحال و بختیاری، نسترن کهساری از گلستان و زهرا فاطمی‌پور از خراسان‌جنوبی نفرات برگزیده بخش «نقاشی کودکان» از کتاب «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی بودند که از آنها با تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی تقدیر شد.

در بخش فردی (گروه سنی نوجوان) ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی که از کتاب «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی برگزار شد نیز زینب جوادی از اردبیل، رضا حسن‌اصل از آذربایجان‌غربی، محمد مصیبی از تهران، فاطمه اسماعیل‌زاده از خراسان‌رضوی، شهربانو حاجی‌امیری از قم، کژال کریمی از کردستان، فاطمه‌زهرا اکوردی از مازندران، هانیه برومند از همدان، فرشته مهری از یزد، فاطمه‌زهرا حزبانی از خوزستان حائز کسب عناوین برتر شدند که تندیس‌ها، الواح و جوائز نقدی خود را دریافت کردند.

محمد عامری از سمنان، سعیده خادمی‌فرد از اصفهان، عباس قاسمی‌راد از ایلام، هادی امیدبخش از آذربایجان‌شرقی، ساره رضایی از بوشهر، قاسم نادری از زنجان، مریم هوتی از سیستان و بلوچستان، خدیجه مسیحی از فارس، فاطمه تقوی از کهگیلویه و بویراحمد، سیده زینب موسوی‌زاده از گیلان، قمصور کمری از لرستان، علیرضا ابراهیمی از مرکزی، حسین ذاکری از هرمزگان، حمیدرضا استادباقری از البرز، حسن پژوهان از قزوین و علی صفدری از کرمانشاه نیز در این مراسم به عنوان برگزیدگان بخش فردی (گروه سنی جوان و بزرگسال) از کتاب «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌‌رضوی معرفی شدند و تندیس‌ها، الواح و جوائز نقدی خود را دریافت کردند. همچنین شادی ادیبان به عنوان برگزیده شرکت‌کنندگان فارسی‌زبان خارج از کشور در این بخش انتخاب شد.

در بخش خانوادگی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز معصومه آزادی از اصفهان، زهرا علیجانی از تهران، رضا یوسفی از خراسان‌شمالی، فاطمه آلوغبیش از خوزستان، حسین حبیب‌اللهی از کرمان، محمدهاشم پاک‌نژاد از کهگیلویه و بویراحمد و مصطفی قاسمی سادات‌محله و نورالدین علیزاده از گیلان در جمع برگزیدگان قرار گرفتند.

کتابدار (فردی) و کتابدار (خانوادگی) نیز دو بخش ویژه این جشنواره بودند که خانم‌ها مریم ولی‌زاده از اردبیل، فاطمه کاویانی از اصفهان، فهیمه جلیلی از تهران و آقای حسن جبارنژاد از کهگیلویه و بویراحمد برگزیدگان بخش کتابدار (فردی) و خانم‌ها سحر نعمتی از آذربایجان‌شرقی، صدیقه خلیلی از گیلان و سهیلا امیری از قزوین و آقای مرتضی مهری از زنجان در بخش کتابدار (خانوادگی) برگزیده شدند.

لینک خبر: