امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

ارائه گزارش رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درباره دستاورد های کتابخانه های عمومی در جمع اصحاب رسانه

       

   به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی شهرستان  قوچان، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در جمع اصحاب رسانه استان به ارائه دستاوردهای چهل ساله اداره کتابخانه های عمومی پرداختند.

کاروان رسانه انقلاب خراسان رضوی که با هدف انعکاس دستاوردهای انقلاب در شهرستان‌های خراسان رضوی صبح امروز به شهرستان قوچان سفر کرده بود، در محل سالن اجتماعات فرمانداری و با هدف مطالبه گری و پاسخ مسئولین تشکیل جلسه داد که در این جلسه  رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز به ارائه دستاوردهای انقلاب در حوزه کتابخانه های عمومی پرداختند.

قاسمی مهمترین دستاورد انقلاب را استقلال  نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال 1388 دانست که به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و مستقل در حوزه مدیریت کتابخانه های عمومی می باشد.

 

قاسمی  افزود: قبل از انقلاب نخستین کتابخانه عمومی در سال 1340 در پارک شهر تهران افتتاح شد که در سال های 13476 و 1347نیز تنها دو باب کتابخانه عمومی در شهرستان به بهره برداری رسیده بود که بعد از انقلاب به 5 باب کتابخانه نهادی و 3 باب کتابخانه مشارکتی و در مجموع به 8 باب رسیده است که بیش از 300 درصد رشد داشته است. در باب سرانه عضویت چنانچه در یکی از کتب ذکر شده قبل از انقلاب مراجعه به کتابخانه ها حدود 20 نفر ذکر شده که در حال حاضر به 4000نفر رسیده است. همین طور در سرانه منابع نیز حدود 60000نسخه کتاب در حال حاضر در کتابخانه های عمومی شهرستان موجود است.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.