امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

کتابداران افرادی خوش ذوق، کتابخوان و کتاب شناس هستند.


در سال جدید تنی چند از همکاران به نیابت از طرف کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان با فرماندار و امام جمعه محترم دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار آیت الله طباطبایی ضمن تبریک سال جدید و ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) از پایین بودن سرانه مطالعه در سطح کشور به عنوان یک آسیب اجتماعی یاد کردند و فرمودند همچنانکه مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود به این مسئله اشاره کردند اما لازمه شناسایی عوامل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اجرای پژوهش های متعدد و موشکافی این دلایل می باشد. ایشان نام نبردن از کتابخانه های ایران در میان بزرگترین کتابخانه های جهان را یک هشدار برای کشور دانستند و فرمودند همین که کتابخانه های ما چه از لحاظ کمی و چه کیفی برای عمومی مردم مناسب نیست را یکی از دلایل عدم رغبت مراجعه افراد به کتابخانه ها می دانند. از دیدگاه ایشان کتابداران افرادی خوش ذوق، کتابخوان و کتاب شناس هستند زیرا تا این علاقه نباشد کتابداری معنی نمی یابد. ایشان از تمامی کتابداران خواستند تا به گونه ای عمل نمایند که مردم را راغب به مراجعه به کتابخانه ها نمایند. فرماندار محترم نیز ضمن آرزوی سالی خوش و سرشار از موفقیتا برای تمامی همکاران آرزو کردند تا در سال جدید مشکل سرانه مطالعه در کشور امسال حل شود.

دو شیفت شدن کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر درسال جدید

در سال جدید کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر که کتابخانه درجه 8 شهرستان می باشد و در خیابان شهید بهشتی_ بین چهارراه سوم و چهارم قرار دارد از ساعت 7/30 صبح لغایت 18 به عموم شهروندان خدمات ارائه می دهد. این کتابخانه در سال 1373 در موقعیت فعلی خود تأسیس گردید و هم اکنون با دارابودن بیش از 270 نفر عضو فعال نیز 12000نسخه کتاب در موضوعات مختلف با ارائه خدمات می پردازد.

آدرس وبلاگ کتابخانه جهت اطلاعات بیشتر: http://bentolhodalib.blogfa.com \- شماره تماس کتابخانه: 47221631

پیش از این کتابخانه بنت الهدی به دلیل کمبود نیرو فقط در شیفت صبح فعال بود. شرایط عضویت در این کتابخانه در وبلاگ کتابخانه درج گردیده است.