امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

یک اربعین کتاب(10) کتاب پیاده آمده ام با موضوع پیاده روی اربعین حسینی

همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی به همت معاونت امورکتابخانه ها و همکاریهای اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی کتابهایی با موضوع قیام عاشورا معرفی می شود.

معرفی کتاب « پیاده آمده ام »

https://www.ketabrah.ir/img/l/5146171276875893.jpg

عنوان : پیاده آمده ام

نویسنده : سید احسان باقری

ناشر : سوره مهر

سال نشر : 1393

موضوع : پیاده روی اربعین

تعداد صفحات : 180

 معرفی کتاب

«پیاده آمده ام»روایت مصورِ چند قطعه صدف از دریای اربعین است. این اثر بصورت گلاسه تمام رنگی شامل عکس هایی از پیاده روی زائران در اربعین حسینی می باشد. این اثر با هدف نمایش عظمت پیاده روی خیل مشتاقان زیارت اربعین تهیه شده است.

پیاده آمده ام چله در کمان بکشم / غم غریبی ات ای دوست را به جان بکشم

 برشی از کتاب

«آرزوی زیارت امام حسین (ع) در کربلا یکی از آرزوهای کودکی ما بود. راه کربلا در طول تاریخ، از حضرت آدم تا به امروز همیشه باز بوده است مملو از زائر.  اما در معنای قراردادی انسان از زمان، گاهی بسته بوده است و آرزوی زیارت کربلا به جای آن نشسته است. در سال های نوجوانی با یک دنیا آرزوی زیارت امام حسین (ع)، پای منبر یکی از علما، سخنی از ایشان مرا مجذوب زیارت اربعین کرد! ایشان از قول پدرشان که از علمای بزرگ تبریز بودند نقل می کردند: برای زیارت اربعین پاداشی است که برای هیچ عملی وعده داده نشده است، زائر اربعین عاقبت به خیر می شود! و من که عاقبت به خیری را بالاترین هدیه الهی به انسان می دانستم حالا دو آرزو داشتم: زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین و این دو آرزو مصادف شد با باز شدن مجدد مسیر کربلا بعد از سقوط صدام که مدتها در خفا انجام می شد.»

توصیف زیارت اربعین محال است! نه با زبان، نه با عکس، نه با فیلم و نه با هیچ چیز دیگر. حضور در این رود متلاطم تا رسیدن به دریای کربلا، سفری است که تا تجربه نکنی، دریافتی از آن نخواهی داشت و البته هر سفر با سفر قبل متفاوت است.

دوربین، در این سفر مبهوت است و به درستی وظیفه اش را انجام نمی دهد. با علم به این حقیقت، حداقل زکات توفیق این سفر را برای خود، آوردن سوغات چند قطعه عکس و روایتگری سفر نورانی زیارت اربعین می دانستم.

 تهیه توسط

معاونت توسعه . واحد منابع استان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.