امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

یک اربعین کتاب (7) کتاب به سفارش مادرم با موضوع پیاده روی اربعین

همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی به همت معاونت امورکتابخانه ها و همکاریهای اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی کتابهایی با موضوع قیام عاشورا معرفی می شود.

معرفی کتاب « به سفارش مادرم »

https://bookroom.ir/file/attach/201810/51020_600_800.jpg

عنوان : به سفارش مادرم

نویسنده : احسان حسینی

ناشر : به نشر ( انتشارات آستان قدس رضوی )

سال نشر : 1397

موضوع : پیاده‌روی اربعین

تعداد صفحات : 328

 معرفی کتاب

کتاب «به سفارش مادرم» نوشته احسان حسینی‌نسب با موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی و روایت پسری است که به جای مادرش به پیاده روی اربعین می رود. «به سفارش مادرم» که مجموعه‌ ۲۳ روایت از مشاهدات نویسنده از این سفر در عراق است و نویسنده با مخاطب قرار دادن مادر خود، مشاهدات خود را از دیدار با پیاده‌روندگان این مسیر ثبت کرده است. این کتاب به سفارش مجموعه هنری خیمه و با مجموعه عکسهای مستند عزاداران حسینی در مراسم پیاده روی اربعین سیدالشهدا(ع) از ملیت ها و فرهنگ های مختلف توسط عکاسان وهب رامزی، عبدالمجید قوامی، روح الله خسروی و شهره بهرامی ثبت شده است.

 برشی از کتاب

در مقدمه این کتاب آمده است:

«شش سال است که مادربزرگ، مادر مادرم، در هجوم بی امان فراموشی مثل کبوتری آشیان گم کرده مانده است و راهی از گذشته به امروز و این لحظه نمی یابد. آلزایمر مثل ابری سیاه، تمام حدفاصل گذشته اش تا امروز و این لحظه و این دقیقه، در نقطه ای درمانده است؛ نقطه ای که گذشته اوست. شش سال است که مادرم، در تمام لحظات، پیش مادربزرگ است و از او پرستاری می کند. شش سال است که مادرم نتوانسته به هیچ سفری برود، در هیچ جمعی حاضر شود، یک دقیقه خانه را با خیال راحت ترک کند.
در این سال ها، مادرم از بین سفرهایی که نمی توانست برود، بیشتر از همه سفر به عراق در ایام اربعین را دوست داشت. مادرم دوست داشت به عراق سفر کند و در هنگامه پیاده روی آدم ها حضور داشته باشد و بخشی از تاریخی باشد که این سالها در حال رقم خوردن است. من اما دوست نداشتم هیچ وقتی از سال به عراق سفر کنم؛ خاصه در ایام اربعین. اما مادرم وقتی شنید که رفقای عکاسم من را به این سفر دعوت کرده اند تا با آنها به عراق بیایم و روی عکس هایی که آنها از این سفر می گیرند، چیزی بنویسم، مشتاق تر از همیشه، خواست تا من بجای او به این سفر بروم».

 تهیه توسط

معاونت توسعه . واحد منابع استان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.