ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
اسلام و اصلاح الگوی مصرف
نویسنده: علی اکبر کلانتری
با توجه به شکل پذیری رفتار فردی و اجتماعی مردم از دین و تاثیر ملموس
و انکار ناپذیر آموزههای دینی بر کم و کیف مصرف بررسی و کاویدن آن از این نگاه
نیز دارای اهمیت فراوان است.
این کتاب در نگاهی کلی و فراگیر مصرف آحاد جامعه را در سه بخش ضروریات،
رفاهیات و تحملات مورد مطالعه قرار میدهد. این مطالعه نشان میدهد توجه بسیاری از
مردم به تجملات بیش از ضروریات است.
بدیهی است ریشه یابی این کاستی بزرگ و شناخت علل آن بدون مطالعات و
کاوشهای همه جانبه میسر نیست ولی بی گمان عدم تبیین آموزههای دینی در این باب یا
تبیین ناکافی بلکه تفسیر نادرست برخی از آنها از مهم ترین علل این امر است.
این کتاب پژوهشی سعی دارد موصوع مصرف را بر اساس نصوص معتبر دینی و با
نگاهی نو و فراگیر و منطبق بر نیازها و واقعیات زمانه مورد تحلیل و بررسی قرار دهد
و بدین ترتیب به تبیین یکی از نیازهای مهم جامعه یعنی اگلوی مصرف در عرصههای
مختلف و از نگاه دین کمک نماید.