امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

برگزاری نشست کتابخوان مدرسه ای به مناسبت هفته معلم


در سال خواندن و به مناسبت بزرگداشت هفته معلم نخستین نشست کتابخوان مدرسه ای در محل کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) برگزار گردید. در این نشست که روز دوشنبه 13/2/95 ساعت 8صبح برگزار شد پنج تن از دانش آموزان به معرفی کتابهای خوانده شده خود پرداختند. کتابهایی که در این نشست معرفی شدند به شرح ذیل می باشد.

1.      نگین نامی نیک کتاب زی زی و سیاره زمین نوشسته لیلا خیامی: داستان مربوط به آدم فضایی است که به سیاره ناشناخته زمین سفر می کند و با آداب و رسوم آنها آشنا می شود او در تمام مدت سفر یادداشتهایی تهیه می کند تا آنان را برای دوستان سیاره خودش تعریف کند. کتاب مدرسه کلاغها، هشت داستان عاشورایی، لالایی های عاشورایی ، داستانهای خرسه از دیگر کتابهای لیلا خیامی می باشد.

2.      فائزه معرفتی کتاب خروسها و تاج آتشین نوشته سیما بروجردیو تصویرگری غزاله بوستانی: داستان کتاب مربوط به خروسهای زورگویی می باشد که به واسطه داشتن تاجهای آتشین به حیوانات دیگر زورگویی می کنند و عاقبت به سرانجام کار بد خود نیز می رسند. کتاب پارسا و پلیس مهربان و نازگل و گلبانو از دیگر کتابهای ایشان می باشد.

3.      ریحانه کاووسی کتاب بیاتاباهم آواز بخوانیم نوشته فرهاد حسن زاده: داستان مربوط به دو گنجشک می باشد که بر سر خوش صدابودن یکدیگر با هم رقابت می کنند. و دارکوب داور میان آنها می باشد. کتاب سروناز دست دراز، قلقلک و ماجراهای زنبود از دیگر کتابهای این نویسنده می باشد.

4.      یاسمن محمدقلی مزرجی کتاب فیل ها و خرگوشها از امید پناهی: داستانی از کلیله و دمنه که فیل ها به دلیل کم آبی در منطقه زندگی خود به محل زندگی خرگوشها نقل مکان می کنند و آنجا ساکن می گردند خرگوشها هم برای فراری دادن فیلها نقشه هایی می کشندو بالاخره به نتیجه می رسند. کتاب کلاغ و مار و شیطان زیرک از دیگر کتابهای امید پناهی می باشد.

کتایون اعظمی کتاب شازده کوچولو یا شهریار کوچولو نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری: داستان خلبانی که در بیابانی فرود می آید و با فردی که خود از سیاره دیگری آمده آشنا می شود.


در انتهای برنامه دو تن از دانش آموزان فی البداهه برای دوستان خود داستان سرایی کردند.و از دانش آموزان شرکت کننده توسط اداره کتابخانه های عمومی تقدیر به عمل آمد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.