امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

اخذ پروانه فعالیت انجمن خیرین کتابخانه سازشهرستان قوچان

دین مقدس اسلام بر اساس مفاهیمی چون علم، تعلیم، تربیت و مبارزه با جهل استوار است. آیات تحسینی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل گردید، گویای این سخن می باشد. رمز ماندگاری میراث بزرگ مکتب ها و فرهنگ ها کتاب است. کتابی که خداوند متعال در قرآن به آن سوگند یاد می کند "ن والقلم و مایسطرون" کتابخانه نیز یک مکان مقدس و فراهم کننده انتقال فرهنگ ها و آشنایی ها با فرهنگ ماندگار مکتوب یک ملت است. از طرفی خوب زیستن حاصل خوب آموختن است. کتابخانه با ارائه خدمات کتابداری و استفاده از ابزارهای جدید آموزشی می تواند راه آموختن را برای عموم مردم هموار نماید. لیکن با همه ضروریاتی که کتابخانه های عمومی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان دارند گسترش آنها تاکنون مورد توجه جدی نبوده است در نتیجه وضعیت موجود ااین واحدهای فرهنگی در استان خراسان رضوی به زعم تلاشهای خوبی که انجام شده است به هیچ وجه در سطح مطلوبی قرار ندارد.

در حال حاضر سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی استان یک مترمربع به ازای هر 100 نفر می باشد که نسبت به استانداردهای جهانی(هشت مترمربع) فاصله زیادی دارد.

در همین راستا پروانه فعالیت سازمان مردم نهاد انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان قوچان با امضا و تأیید فرماندار محترم به ثبت رسید. این سازمان با موضوع نیکوکاری و امورخیریه فعالیت خواهد کرد وهدف آن رفع مشکلات مربوط به کتابخانه های عمومی و روستایی در شهرستان خواهد بود.

از همه دوستداران کتاب و کتابخانه به ویژه آنها که مشمول عنایت الهی قرار گرفته اند و خداوند تمکنی اعطائ نموده است انتظار می رود که به شکرانه الطاف الهی با همت عالی خود انجمن خیرین کتابخانه ساز را در هدف مقدسی که دنبال می کند یاری رسانند.

دفتر انجمن خیرین کتابخانه ساز: خیابان امام خمینی- جنب باغ ملی- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان

شماره تماس: 47236519

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.